Monday 3 March 2014

15 tahun tanpa jemu....

Pagi Ahad baru ni pi tadi hantar Nina sempena Temasya Sukan Tahunan sekolah dia kat UIAM Gombak. Pukul 7.15 am saya dah keluar rumah. Alhamdulillah jalan tak jam. So ngam-ngam sampai kol 7.30am. Saya drop je sebab tak larat nak tunggu memikirkan banyak kerja kat rumah yang belum selesai. Lagi pun sehari sebelum tu sibuk dengan acara merentas desa sekolah menengah. So lepas drop Nina saya bercadang nak siapkan apa yang patut sebelum keluar semula. Dia pulak masuk acara 4x100m. Acara paling akhir dalam senarai acara mengikut tentatif program. Kurang-kurang pun pukul 12.30pm baru nak mula acara. Masa tengahari rembang tu baru nak mula berlari.

On the way balik sempat lagi menyinggah beli nasi dagang dan nasi berlauk kat Taman Permata. Dia buka gerai depan rumah. Saya suka sebab servis dia sangat cepat. Ala-ala drive thru gitu. Makanan dah siap bungkus. Cuma pilih, ambik dan bayar. Kelantan Delights, ada di mana-mana. Saya keluar semula pukul 10.00 am. Ramai ibu-bapa yang dah dah balik sebab tak tahan panas.

Padang dah mula lengang.

Cuaca sangat terik. Masa tu baru separuh acara yang dah selesai. Terpaksa menunggu lagi lebih kurang 2 jam. Adoyai....dah lah cuaca panas terik. Kat news dok sibuk pasal strok haba. Depa pulak pi buat sukan, berlari tengah-tengah hari buta. Huh...sabar, sabar.

Cuaca redup sebentar. Angin sepoi-sepoi bahasa.

Tak ada kerja dok menggedik kat atas grand stand.


Akhirnya setelah sabar menunggu pada pukul 1.00 tengahari selesai juga acara larian Nina. Dapat towel untuk lap peluh.

"Alhamdulillah, lega!! Selepas 15 tahun!!."

Hubby siap buat kiraan. Rupa-rupanya dah genap 15 tahun kami menghadiri temasya sukan anak-anak. Saban tahun tanpa henti. Bermula dari puteri sulung saya darjah 1 hingga mek bungsu ni darjah 6. Ke mana dan di mana saja sukan ini di adakan kami pasti tak lepas peluang menghadirinya walau dalam susah dan senang. Lepas ni dah boleh pencen dari menghadiri temasya sukan sekolah rendah. Nak peghabih yang sekolah menengah pulak. Lima tahun lagi la nampaknya. :)

No comments:

Ganti hose paip air (bidet spray)

Hari ini kita sambung kerja-kerja di bilik air pulak. Kebetulan hubby ajak keluar lunch di Melawati Mall, ayuhlah kita singgah beli barang d...