Monday 21 October 2013

Perfect Chopper Deluxe

Saya selalu masak guna bawang besar yang kuning tu. Bawang Holland. Setiap kali nak masak saya akan dadukan dia. Lagi banyak bawang lagi sedap masakan tu. Dan setiap kali pulak saya akan menanges beriya-iya macam anak dara tak pernah buat kerja. Kata orang tua kalau asyik keluar air mata masa kopek bawang tu maksudnya badan kita ni terlebih satu enzim. Enzim apa tah. Nenek selalu bagi petua supaya tak nanges. Tapi saya malas nak ikut. Saja cari peluang nak nanges puas-puas. Boleh bersihkan jiwa tanpa orang syak apa-apa.

Hari ni kebetulan pulak ada kawan sekerja saya bawa beberapa jenis barangan untuk di jual. Terbekenan la kat chopper bawang ni. Katanya boleh dadukan apa-apa jenis sayuran terutama bawang. Tak perlu lagi nak pedih-pedih mata. Murah pulak tu. Dia letak RM20. Tapi untuk saya dia bagi RM17 sahaja. Balik rumah tadi saya google kat e-bay. Rupanya depa buat lelong starting USD2.50. Dalam RM8.75 gitu. Now final bid dah jadi USD17.99. Kalau nak compare harga, Alhamdulillah rasa berbaloi-baloi sangat. Katanya boleh guna untuk hiris, potong dadu, kisar dan sebagainya. Senang dicuci sebab boleh tanggal satu-satu. Harap benda tu bukan yang fake atau tiruan. Tapi belum cuba guna lagi. Sebab hari ni masak simple je tak perlu nak dadukan bawang bebanyak. Cukup hiris-hirisan saja

No comments:

Ganti hose paip air (bidet spray)

Hari ini kita sambung kerja-kerja di bilik air pulak. Kebetulan hubby ajak keluar lunch di Melawati Mall, ayuhlah kita singgah beli barang d...