Monday 8 October 2012

My little garden

Esok PMR dah nak bermula. Seperti biasa sekolah saya akan bercuti bagi memberi ketenangan kepada calon PMR menghadapi peperiksaan dengan tenang. Bagus kan? Sempat la saya nak membelai kembali pokok2 saya yang dah kekurangan kasih sayang tuh. Untuk anak2 murid saya yang bakal menjawab Subjek Matematik, saya doakan mereka dapat berdepan tugasan mereka dengan tenang. Melihatkan usaha mereka saya yakin Allah akan membantu mereka bersesuaian dengan usaha mereka.

Bunga ros saya dah mula mengeluarkan bunga2 untuk musim kedua. Ada sebatang je pun. Baru ni dah tinggal batang je sebab daunnya kering kontang tak sempat siram. Sungguh zalim tuannya ini. Setelah bertaubat dan berjanji tidak akan mensia-siakannya lagi, saya siram setiap hari. Berselawat. Alhamdulillah ia masih bertahan. Akhirnya keluar pucuk baru. Selepas seminggu mula berbunga semula. Kalau musim lalu hanya ada 3 kuntum, tapi musim kali ni dah ada 4 kuntum. Nampak macam nak berbunga lagi.

(Entah apa kaitan ...)

No comments:

Breakfast Date @KL East

“Jom breakfast esok, nak back to routine semula…” Bila hubby ajak makan, seharusnyalah kita terima dengan tangan terbuka. Sambil nak beli ba...