Saturday 22 September 2012

" Umi tu isteri profesor. Act like one!'

Hamboih! Kemain puteri sulong tu mengata saya. Sebabnya? Saya tak ada baju bling-bling untuk dipakai masa dinner reception perkahwinan anak sedara hubby kat hotel di Shah Alam hari tu. Tak glamor la...Tak standard la...waduh waduh! Mengada-ngada.

Isteri profesor eh? Bertuah laaa....Ya saya memang bertuah. Syukur ya Allah, Alhamdulillah. Yang profesor tu hubby saya. Bukan saya. Saya akan tetap saya walau siapa pun hubby, humble, down to earth ...alamak dah tak muat bakul dah nih.
On air. Siaran langsung Biz Malaysia TV1 
6.00 pm,18 September 2012 

Sebenarnya kami ramai-ramai mengadap TV1 pada hari tu. Sebelum ni tak pernah pun tengok TV1. Almaklum la orang ada Astro...beyond lagi. Hubby bercakap fasal perkembangan kewangan Islam di Malaysia dan potensi yang ada berhubung dengan bajet 2013. Juga potensi Malaysia menjadi pelopor Kewangan Islam dunia. Setakat tu lah kefahaman yang tercapai dek akal saya.

"Umi, ayah cakap apa tu...?" Haha... sepatah haghem depa tak paham. 

Dalam hati saya berdoa suatu hari nanti anak-anak saya juga akan bercakap tentang merubah dunia ke arah yang lebih baik dengan cara mereka sendiri. Pada saya dakwah itu bukan setakat mengajak manusia ke arah kebaikan tapi yang lebih penting ialah menyediakan tempat yang baik untuk manusia. Dan itulah yang sedang hubby lakukan. Menyediakan sistem kewangan Islam yang boleh diguna pakai oleh manusia sejagat terutama umat Islam.

Nak belagak tumpang tuah hubby lah tu.... Okay salah. Bukan belagak tapi sangat berbangga dan teruja kerana hubby sentiasa berkongsi kejayaanya bersama isteri dan anak-anak. Ya...isteri always come first. Like the famous qoutes.." Behind every successful man there is always a woman..." dan saya sangat bertuah menjadi wanita itu.

No comments:

Ganti hose paip air (bidet spray)

Hari ini kita sambung kerja-kerja di bilik air pulak. Kebetulan hubby ajak keluar lunch di Melawati Mall, ayuhlah kita singgah beli barang d...