Wednesday 23 November 2011

Perlanskapan.....hmm

Hubby selalu pesan bila nak buat sesuatu benda mesti ikhlas. Insyallah pertolongan Allah akan datang dari sumber yang kita tak sangka-sangka. Saya selalu idamkan sekolah yang cantik ceria dan sangat 'welcoming'. Saya bukan nak pindah sekolah tapi saya ingin sekolah saya ini berubah wajah. Memang saya akui sekolah selalu tak cukup bajet. Kata pengetua bajet yang ada hanya cukup2 untuk bayar gaji guru. Katanya lagi tak kisahlah macamana pun rupa sekolah asalkan guru2 mendapat gaji mereka dihujung bulan. Sungguh, saya kagum dengan sifat ketua saya yang selalu mendahulukan stafnya. Tapi pandangan saya berbeza.

Alhamdulillah dengan pertolongan beberapa guru lain dan murid2 Kelab Kebajikan serta murid2 lain yang berminat, pokok2 bunga mula tumbuh disekitar kawasan sekolah.

Hasil tangan banin T3, Shahir n geng

Projek lepas PMR murid2 banin juga sudah menampakkan hasil. Dengan bajet yang seciput saya dan cikgu Hasnah serta cikgu Shida pi cari pokok2 bunga kat Sg Buloh. Angkut pokok2 tu penuh Unser sampai tunggang terbalik tumpah segala baja tahi ayam dalam kereta tu. Sorry hubby, sebab buat Unser tu macam kereta sendiri. Hihi nanti saya kena bayar untuk servis. Adus.


Tulang belakang projek mengecat, Don n Walid

Projek mural pun berjalan lancar. Saya mohon bajet, Pengetua luluskan, saya terus cari orang cat. Saya buat dinding sekolah tu macam dinding saya sendiri. Bermula dengan kawasan tangga pejabat dan kawasan tangga lain, seterusnya dinding2. Sukahati saya je nak buat tema apa, lukisan apa, konsep apa. Yang penting semua kerja-kerja tu kena siap sebelum buka sekolah awal tahun depan.

Mudah2an apa yang diusahakan ini akan mendatangkan kebaikan untuk semua. Amin.


No comments:

60 Days in UK: Kew Bridge & River Thames

Sabtu, 9hb Mac 2024 Hari ini dah masuk hari ke-38 kami di London. Sejak berpindah ke rumah sewa ketiga ini kehidupan agak tenang sedikit dan...