Thursday 9 May 2024

Open house selagi Syawal (Part 2)

“Mas, free tak harini? Jom teman Kak Zai pergi beraya.” Bila ada teman seperjuangan ajak beraya, haruslah kita terima dengan tangan terbuka. Tambahan pulak hubby dah bagi full visa so kita gunakan peluang dengan sebaik mungkin.

Sabtu, 4hb Mei 2024 

1) Destinasi pertama adalah ke Bayswater at KLCC memenuhi undangan dari ex-student. Suasana agak meriah dengan kehadiran tetamu (mostly ex-students) yang rata-rata sudah dewasa dan berkeluarga. Alhamdulillah dah tua-tua begini masih ada bekas pelajar yang sudi menyantuni. 

Oleh kerana tak sempat bergambar dengan tuan rumah, kita bergambar dengan nenek (Datuk Sarimah) dan ibu (Puan Farah) kepada tuan tumah.

Adik tuan rumah yang sentiasa cantik.

Kawan (juga ex-student) kepada tuan rumah.

Sahabat baik kepada keluarga tuan rumah.

2) Destinasi kedua kami ke Kampung Indah Permai, Ampang yang mengambil masa 20 minit dari KLCC melalui hiway SUKE.

Laksa Penang dan mee kari

Laksam home made.

Pemandangan (jauh) SUKE hiway dari balkoni tuan rumah.

Keluarga tuan rumah yang peramah.

Sempat terserempak dengan sahabat guru yang lain.

Alhamdulillah, selesai seharian beraya sambil update kehidupan dengan sahabat seperjuangan. Terima kasih kepada tuan rumah yang menyediakan pelbagai juadah yang enak dan layanan mesra. Semoga ukhuwwah berpanjangan dan diredhai Allah. Amiin.🌹

Cerita sebelum ini  (Part 1), boleh baca di sini.

Sekian.😊

No comments:

Bangku Dapur

Sejak anak-anak sudi melayan saya bershopping online ni ada saja barang yang sampai di rumah. Tak kira barang kecil atau besar, semua saya p...