Thursday 9 May 2024

Open house selagi Syawal (Part 1)

Syawal tahun ini hubby banyak menerima jemputan ke Majlis Hari Raya korporat. Setiap minggu ada sahaja jemputan yang dibuat di pejabat atau dewan yang ditempah khas. Depa buat dalam waktu pejabat. Of course la isteri mithalinya tidak dijemput. Maka duduklah kita menikmati me-time. Yang pasti, makcik tak perlu fikir tentang masak-memasak sebab bila sorang-sorang ni kita makan simple sahaja. Tapi bila ada jemputan di hujung minggu dengan plus one, maka terpaksalah kita ikut. Walau terasa seperti rusa masuk kampung, pandai-pandailah kita membawa diri.

Sabtu, 27hb April 2024 @ Rumah YB Menteri Agama.

Meja hidangan.

Kita senyum dan angguk-angguk sahaja bila duduk semeja dengan datuk dan datin.

Bila diletakkan di meja hidangan (VIP), kita duduk je diam-diam dan jamah apa yang dihidangkan. Tiba-tiba terasa rindu nak ber-open house dengan kawan-kawan yang boleh gila-gila satu kepala. Rindu suasana meriah yang kita boleh bersembang apa sahaja.

“Ummi dah tua… keadaan pun dah berubah…” Begitulah.

Hubby with YB Menteri Agama.

Minggu kedua Syawal menyaksikan traffic jam di mana-mana dan kami pun turut terperangkap dalam kesesakan jalan raya nak balik rumah. Sabo je lah.


Semoga dimurahkan rezeki kepada tuan rumah yang sudi menjamu tetamu dengan makanan yang enak-enak. Amiin.

Sekian.😊

No comments:

Bangku Dapur

Sejak anak-anak sudi melayan saya bershopping online ni ada saja barang yang sampai di rumah. Tak kira barang kecil atau besar, semua saya p...