Wednesday 8 May 2024

Jalan-jalan IKEA Cheras

Sejak balik dari UK rasa seronok pulak kalau boleh selalu berjalan (brisk walk). Oleh kerana cuaca agak panas kita cari tempat indoor pulak. Maka semalam kita ke IKEA Cheras. Sebelum tu kita singgah sarapan di warung sekitar Pandan Jaya, hubby makan nasi kerabu ayam bakar & solok lada.

Masa kami tiba di IKEA, hari masih awal dan parking masih banyak. Seperti biasa kita ambik gambar tempat parking, takut makcik sesat tak dapat cari kereta nak balik nanti.

Pàrking kosong dan lengang.

Ada perkhidmatan tempat simpan barang (locker) percuma. 

Mudah sahaja cara penggunaan locker ni.

Kami cuma jalan-jalan cuci mata sambil berangan. Dalam usia begini saya cuma seronok melihat idea-idea susun atur rumah yang dipamerkan. Kalau rajin dan kudrat mengizinkan bolehlah dipraktikkan di rumah sendiri. Ada beberapa barang yang saya berkenan so kita snap gambar dulu sebagai rujukan, senang nak cari bila tiba-tiba rasa teringin nak beli nanti.

Alas kayu.

Alas kerusi.

Rak gantung.

Tingkap bergambar (fake scenery).

Rak besi.


Langsir dapur.

Rak besi lagi. (Dah beli, tunggu masa nak pasang sahaja).

Idea dapur belakang rumah.

Idea dapur belakang rumah lagi.

Jenuh jugak nak menghabiskan pusingan dari mula sampai di pintu masuk ruang pameran hingga ke kaunter bayaran (check-out). Alhamdulillah dapat lebih 4000 steps walaupun tak berpeluh (sebab dalam aircond). Dah penat berjalan, ayuhlah kita berehat dan membasahkan tekak pulak. Kami singgah di Restoran Serai, MyTown. Hubby belanja kambing bakar (lamb shoulder) dan air tembikai. 

Watermelon Juice for makcik, 5/5.

Lamb shoulder, also for makcik, 5/5.

Dah pekena kambing yang yummy, nampaknya lepas ni kena gandakan berjogging (brisk walking). Moga Allah mudahkan. Amiin. 🌹

Sekian.😊

No comments:

Repair awning (bocor) belakang rumah

Sekian lama saya dok perati kebocoran atap/awning belakang rumah ini. Saya baru sahaja ganti awning lebih setahun yang lepas. Dah dua kali s...