Sunday 12 May 2024

Langsir belakang dapur

Bahagian belakang dapur rumah ni sentiasa open to perubahan. Sebelum ini kosong sahaja. Saya cuma letak bidai kayu dan buluh pelbagai rupa bagi menghalang cahaya matahari yang terang dan panas. Tapi bila selalu sangat kucing (dan binatang lain) datang bertandang dan meninggalkan tanda yang tidak diingini maka saya decide untuk pasang jaring halus keliling belakang dapur. Alhamdulillah hilang satu masalah makcik.

Sekarang ini saya cuma perlu upgrade apa yang patut sahaja. Slow and steady kata orang kampung saya. Masa saya buang semua bidai hari tu kawasan ni memang agak panas. Jadi saya gantung  lebihan langsir lama buat sementara waktu. Disebabkan makcik dah mula gayat dengan ketinggian maka proses pemasangan langsir terhenti seketika. Tapi sejak musim panas melampau ni kita gagahi jua memanjat tangga untuk keselesaan. 

Proses gantung langsir.

Gigih makcik panjat tangga walau gayat.😁

Saya cuma pakai apa yang ada sahaja dan utamakan pada bahagian yang crucial dahulu. Lepas ni kita tambah lagi pada bahagian yang lain pulak. 

Cukup untuk kali ini.

Save brand dan corak... kot-kot masih ada stok nak beli nanti.

Mudah-mudahan masih ada kudrat untuk kerja-kerja seterusnya. Amiin. 🌹

Sekian.😊

No comments:

Ganti kepala paip

Sejak beberapa bulan ini tekanan air di rumah ini seakan menurun. Air keluar pun macam malu-malu terutama di bilik air tingkat bawah. Untuk ...