Wednesday 20 November 2019

Majlis Graduasi Nina @ MRSM Berseri.

"Hari graduasi Nina nanti Umi datang tau." Seperti biasa puteri bongsu tu sentiasa nak kongsi hari bahagianya.

"Pergi jelah, dok rumah pun bukannya buat apa pun..." Hmmm... macam la depa nampak apa yang kita tak buat kat rumah. Rasanya lebih sibuk daripada waktu bekerja dulu.

MRSM Beseri mengadakan Majlis Graduasi kali ke34nya pada hari Jumaat, 18hb Oktober 2019 bermula pukul 8:00 pagi. Maka sehari sebelum hari kejadian, usai packing apa yang perlu saya terus gerak ke Nilai pick-up hubby di USIM dan terus ke KLIA untuk flight MAS pukul 7:25 malam. Jangka tiba di Alor Setar Airport pada pukul 8:20 malam. Tapi disebabkan musim hujan, flight delay hampir satu jam. Walaubagaimanapun, kami selamat mendarat di airport Alor Setar hampir pukul 9:30 malam. Terus ambik kereta sewa dan menuju ke bandar Alor Setar cari dinner. Haruslah pekena Nasi Lemak Royale dulu sebelum check-in hotel untuk berehat.

Esoknya seawal jam 6:30 pagi kami dah check-out dan meneruskan perjalanan ke Perlis pula. Kami tiba agak awal, jadi sempat pergi sarapan di kantin Maktab sebelum acara bermula.

Awal pagi, suasana masih lengang.

Sempat posing dulu sebelum orang lain keluar.

The proud daddy.

Sebelum majlis bermula sempat lagi curi-curi ambik gambar masa depa beratur. Semua excited mengalahkan orang yang dah habis degree. Padahal SPM pun belum lagi. Apa-apa pun kita layankan sahaja. Sekali seumur hidup katanya.

Usai majlis pakat sibuk berposing kat luar dewan pulak.

With the presents received. Tahniah baby.

Seperti biasa, tak sah sesuatu pertemuan kalau tidak ada acara makan-makan. Kebetulan Nina belum makan sejak pagi maka kami bagi peluang dia pilih menu dan tempat makan.

"Apa-apa sahaja asal bukan nasi... " Amboi bukan main demand, dah lupa darah Melayu gamaknya.

Kami cari kedai ala-ala hipster. Walau terletak nun jauh di utara, Beseri tidak jauh dari arus semasa. Banyak je kedai hipster yang ada sekitar Beseri dan Bandar Kangar.

@ Hannah's Cookies.

Kambing bakar. dengan sos cendawan lada hitam.

Usai menjamu selera kami keluar ke pasaraya Giant, Kangar mencari makanan dan barang keperluan untuk bekalan sehingga waktu SPM selesai nanti. By pukul 6 petang dah nak kena hantar cik mek molek tu balik asrama semula. Lepas tu terus patah balik ke airport. Kami tiba di airport Alor Setar pukul 7:00 malam. Pulangkan kereta sewa dan terus daftar masuk. Flight sepatutnya pukul 8:55 malam tapi delay lagi sehingga pukul 10.20 malam. Tiba di KLIA hampir pukul 12:00 tengah malam. Oleh kerana kepenatan sejak pagi, hubby decide untuk transit di Hotel Sama-Sama, KLIA.

"Apa salahnya bayar lebih untuk kesihatan badan. Simpan duit pun nanti bila kita mati, dapat kat anak-anak je. So sementara ada ni kita nikmati dulu rezeki yang Allah sediakan." Panjang pulak hubby bagi reasons. Sebagai isteri mithali, kita follow saja apa-apa descision terutama yang membawa banyak kebaikan. :) Alhamdulillah sempat merehatkan badan sebelum balik ke Ampang esoknya.

Pemandangan jauh dari bilik hotel dengan parking tambahan untuk KLIA.

Dalam lif.

Depan foyer hotel, dalam mood deepavali

Alhamdulillah, home sweet home akhirnya.