Monday 26 November 2018

Tahniah boy...

Istiadat konvokesyen 58, Universiti Malaya.
20-23 Oktober 2018.


Alhamdulillah pada hari Selasa 22 Oktober 2018 kami bersiap sedia untuk ke satu lagi majlis bersejarah dalam keluarga. Seawal pagi dah kalut bersiap sebab nak elak jalan jam. Walaupun majlis bermula selepas zohor tapi kami dah gerak seawal jam 10 pagi. Perjalanan biasanya hanya mengambil masa kurang sejam tapi sebab malas nak menghadapi apa jua kemungkinan maka biarlah kita datang awal. Lepas tu boleh duduk berehat tenang-tenang sebelum majlis bermula.

Sebelum naik kereta kita posing dulu tanpa jubah konvo.

Alhamdulillah hubby dapat pass VIP untuk dua orang jadi sebenarnya tak perlu nak kalut sangat pun. Tapi hubby sentiasa dengan mottonya....biar cepat dan selamat. 

VIP seats

Walaupun sesi pagi belum habis tapi keadaan agak sesak dengan mereka yang datang awal macam kami. Parking pun agak susah. Kami terpaksa parking agak jauh dari dewan dan terpaksa berjalan jauh merentas padang dan tasik. Alhamdulillah kami tiba agak awal jadi sempatlah pi makan-makan dulu sementara menunggu waktu solat Zohor, sambil melawat kawasan kafe pelajar. Lepas makan kami terus ambik tempat dalam surau bagi mengelakkan suasana sesak dalam surau yang sempit.

Posing lagi

Usai solat zohor kami terus keluar dari surau. Rupa-rupanya di luar surau penuh sesak dengan ibu-bapa dan saudara-mara graduan. Sementara menunggu majlis bermula kami bersiap sedia di bawah khemah yang disediakan. Suasana agak panas tapi kita teruskan juga.



Sebelum graduan berarak masuk kami ambik peluang bergambar dulu sebab takut nanti hujan petang. Maka dalam suasana tengah panas terik pun tak kisah nak bergambar jugak. 


Alhamdulillah kami dapat duduk di barisan hadapan jadi dapat melihat majlis berjalan dengan jelas. 



Makcik dok belajaq selpi....

Usai majlis, semua pensyarah berarak keluar dewan dan beratur dalam barisan di luar pintu dewan. Katanya baru tahun ini depa ubah cara istiadat begitu. 


Alhamdulillah cuaca masih boleh diajak berbincang, maka sekali lagi kami pakat berposing anak-beranak dalam lautan manusia. Tapi tak sempat pulak saya nak pakai jubah konvo sebab kalut nak balik awal untuk elakkan jalan jam....


Oleh kerana tak sempat merasa pakai jubah konvo di UM, maka kita posing di rumah sahaja. 

Try test dulu.

Depan pintu rumah pun jadi....

"Umi ambik gambar masa Ein konvo master nantilah....." Janji? Ya... anak jantan harus berani dan berpegang pada janji.


PS: Yang penting tiada had masa dalam bercita-cita..... Moga Allah bantu.

No comments:

Ganti hose paip air (bidet spray)

Hari ini kita sambung kerja-kerja di bilik air pulak. Kebetulan hubby ajak keluar lunch di Melawati Mall, ayuhlah kita singgah beli barang d...