Friday 8 October 2010

Kalau belum rezeki.


"Cikgu dah pindah ke?"
Entah kali keberapa orang dok tanya saya tentang rumah. Hajat hati memang nak pindah. Dah ada shortlist pun. Tapi ada saja masalahnya.

Rumah 1.
Menepati citarasa dari segi saiz dan letak duduknya, tapi banyak nak kena renovate.Hubby memang dah minat tapi saya pulak tak berapa selesa sebab dalam zone tanah runtuh. Susah nak dapat loan.Lagi pun agak jauh dari kedai runcit, susah nak beli gas.

Rumah 2.
Saya memang minat habis sebab depan surau, belakangnya kedai runcit. Cuma perlu renovate sikit sebab design asal agak pelik. Tetiba pulak owner dia naikkan harga tinggi.

Rumah 3.
Ini pun top list saya sebab dah move in condition. Tak perlu renovate apa2.Cuma perlu buat pagar je. Tapi ada padang besar kat sebelah rumah tu nak dijadikan commercial centre pulak. Buatnya in the future ada restoran keliling tu, takut pulak jadi sarang tikus nanti. Dah tak adala peaceful nya.

Rumah 4.
Ni yang paling saya terkilan. 5 min je nak pi al-Amin. Menepati semua citarasa saya. Very good community. Very green and peaceful area. Dah bayar deposit dah, owner tak jadi nak jual pulak. Nasib baik boleh dapat balik deposit tu.

So, sekarang ni dalam cooling period. Dah penat dah nak cari rumah yang sesuai. Bila difikirkan balik semua yang berlaku tu ada hikmahnya. Insya allah kalau ada rezeki tak kan ke mana. Bak kata hubby, we are in no rush. Make the best of what we have. Sebenarnya hubby terkilan tu..to give the best to the loved one. Tapi belum ada rezeki. Sabar je la...

1 comment:

Anonymous said...

duduk je terus dalam kete tu.

60 Days In UK: Rumah Sewa 4

Jumaat, 15hb Mac 2024 Hari ini dah masuk hari ke-44 kami berada di bumi bertuah ini. Kalau ikut orang bersalin, masa ni dah habis tempoh ber...