Sunday 19 September 2010

Oh ke manakah langsingku?

"Mas nampak berisi la sekarang."
"Sebelum ni kurus, maintain je"
"Haah, dah macam gemuk je.."

Adus! Komen2 yang tak layak kita dengar time2 raya ni. Ni yang buat saya malas nak ber'open house' ni. In a way it is a good sign yang saya ni tak hidup menderita. Kalau ikut masyarakat India, isteri yang gemuk tu bagus! Menunjukkan suami dia tu tak kedekut.... Haha, boleh percaya ke? Kalau suami dia gemuk, bermaksud isteri tu pandai masak dan melayan suami.. Ye ke? Entah2 sebab suami asyik makan kat kedai, banyak kolestrol, tu la jadi gemuk...oops!

Yang saya musykil, berat badan naik masa bulan puasa.. ? Macam tak betul je. Let me think. Sebulan bulan Ramadhan tak pernah pi jogging, tak payah masak banyak kali, tak stress nak pikir menu berbuka sebab dah ada bazaar Ramadhan, boleh balik kerja awal (thanks to Pengetua), sempat rehat dan tido waktu petang, minum air manis dan kuih manis waktu berbuka.... Hmm!

Selain bulan puasa, rutin harian saya memang penuh. Kena bangun awal pagi buat breakfast, basuh kain, sidai kain, kemas dapur dll sebelum bergegas bersiap ke sekolah. Di sekolah sibuk macam orang lain juga. Balik petang, perlu siapkan dinner, buat kerja rumah lagi. Lepas tu tengok kerja sekolah anak2 pulak. Alhamdulillah nasib baik tido malam saya tidak terganggu sebab dah tak ada baby.. Esoknya rutin serupa. Weekend teman (teman je?) hubby pi jogging. Bila ek masa nak bersenang2 tanpa aktiviti? Cuti, sibuk berjalan pulak.

"Sebenarnya umi dah lama gemuk. Kita orang tak cakap je..." Haha.


No comments:

Sinki Dapur Tersumbat Lagi

Sejak balik dari bercuti ni banyak pulak kerja-kerja maintenance yang perlu dilakukan di rumah ini. Alhamdulillah, saya masih diberi kekuata...