Wednesday 20 February 2013

Alahai lamanku....

Dah lama saya dok tension bab kemucut kat laman saya nih. Dah puas dah saya minta tolong Mr Google selesaikan masalah saya tapi masih tak nampak jalan. Saya pernah tanya Pak Cik Aji nursery kat tepi highway Gombak tu, tapi dia pun tak tau macamana nak basmi kemucut ni. Katanya mungkin kena pakai racun rumpai kot. Tapi manalah ada kudrat saya nak memikul tong racun tu pulak. Nak tak nak terpaksalah saya cabut dan gunting kemucut tu satu persatu. Bayangkan!! Pakai gunting rumput...Dengan keluasan tanah 20x80 kaki!!  Mampu? Redha je lah. Sekurang-kurang dapat pahala sabar. Dapat juga keluar peluh. Exercise tuh. Tak perlu susah payah nak pi jogging. Alhamdulillah di sebalik kesukaran ada hikmahnya.
"Kita pakai rumput karpet je semua...." Haha Mr Hubby dah belas kasihan tahap dewa dah.
Mulanya saya keberatan juga sebab merumput tu adalah rutin excercise saya. Tapi mulut tu pulak asyik membebel marahkan kemucut tu. Akhirnya pada hari Selasa 2 minggu lepas selamatlah riwayat hidup kemucut2 tu...
Ni asalnya ada rumput carpet. Jenis apa tah. Susah payah saya tanam sendiri, sekarang dah togel. Pokok2 lain tu saya simpan buat kenangan. Penat mengangkut dari nursery. Susah payah anak bujang saya korek lubang tanam pokok2 tu. Mudah2an besar nanti jadi tempat berteduh anak-cucu saya .....heheh jauhnya merancang.

Habis semua kemucut dah kena cabut. Boleh tahan penat juga tengok pak cik rumput tu cangkul tanah keras tu. Batu pun banyak. Besar2 pulak tu. Kalau saya mau demam sakit urat 40 hari.

Dah jadi padang jarak padang tekukur dah. Bila la nak dapat tengok rumput2 idaman saya ni...
Pak cik rumput tu janji nak siapkan kerja2 dalam masa 10 hari. Ni dah masuk 2 minggu bayang rumput pun tak nampak lagi.... Adoyai..

No comments:

Ganti hose paip air (bidet spray)

Hari ini kita sambung kerja-kerja di bilik air pulak. Kebetulan hubby ajak keluar lunch di Melawati Mall, ayuhlah kita singgah beli barang d...