Thursday 13 July 2023

Open house Gojezes KB84 @ Sepang.

Walau dah habis Syawal dan Aidil Adha pun dah berlalu, cerita open house masih belum selesai. Tahun ini agak meriah dengan open house di mana-mana. Saya jugak tidak melepaskan peluang memenuhi undangan open house sahabat handai yang jauh dan dekat. Kali ini kami buat rombongan Cik Kiah ke Sepang. Tuan rumah buat open house merangkap house warming sempena baru berpindah ke rumah baru. 

Biasanya kalau keluar kawasan saya akan tumpang kenderaan mana-mana sahabat yang available. Tapi kali ini saya pulak jadi drebar. Alhamdulillah kami keluar dari rumah pada pukul 11.00 pagi dan tiba di Taman Sri Bayu, Sepang dalam pukul 12.15 tengahari. Makanan semua dah terhidang. Bila sampai sahaja kami terus duduk di meja makan. Kebetulan kawan saya itu berkahwin dengan orang Cyprus maka hidangan utama haruslah bertemakan Greek style. Tapi disebabkan kawan-kawan semua bawa lidah Melayu, haruslah disertakan nasi lemak air tangan sahabat chef juga.

Starter Greek style. Kacang, dried fruits, biskut, salad…cicah dengan Greek yogurt dan sos avocado homemade.


Dessert corner.

Pasta and nasi lemak with condiments

Condiments for nasi lemak.

Salad, mousaka and pasta.

Fruits section.

Desserts lagi.

The happy faces.

More happy faces.

The awesome tuan rumah.

Kami duduk berborak melepak hingga lepas zohor. Mentang-mentang dapat keluar berjimba tanpa pasangan, semua orang menggunakan peluang yang diberi sebaik mungkin. Alhamdulillah kami tidak lupa daratan. Sebelum jalan jam kami dah gerak balik. Tak cukup dengan jamuan makan, tuan rumah juga membekalkan lebihan makanan buat tapau serta goody bag penuh dengan cenderahati.

Goody bag.

Tapau pun macam-macam ada.

Semoga persahabatan yang terjalin sekian lama berkekalan hingga ke Syurga.

Sekian.😊

No comments:

Jalan-jalan IKEA Cheras

Sejak balik dari UK rasa seronok pulak kalau boleh selalu berjalan (brisk walk). Oleh kerana cuaca agak panas kita cari tempat indoor pulak....