Monday 17 July 2023

Jambangan orkid tiruan.

Sejak dah mula berjinak dengan konsep minimalis ini saya dah mula membuang barang-barang yang dah lama tersimpan dalam rumah. Declutter kata orang kampung saya. Saya buat declutter ni section by section. Sebelum buang barang-barang tu saya akan kumpul kat satu tempat dulu, belek dan belai untuk kali terakhir sebelum masuk tong sampah. 

Banyak barang dalam rumah ni ada sentimental value dan cerita tersendiri. So bila nak berpisah tu rasa macam sebahagian hati ini akan dibawa pergi.😌 

Bunga kuning (dan putih) adalah favourite saya.

Hari ini saya tumpukan pada bahagian tangga. Area ni saya letak pasu besar dengan jambangan bunga orkid dan pokok-pokok berdaun besar. Saya tak pasti bila saya beli bunga orkid tiruan ini. Yang pasti sejak sebelum saya berjinak dengan pokok bunga asli di halaman rindu, memang saya suka hias pokok bunga tiruan dalam rumah. Maknanya dah lebih 8 tahun yang lepas or may be masa awal-awal pindah ke sini, which is 10 tahun lepas. Bila dah kumpul tu tetiba rasa sayang pulak. So saya basuh bunga dan daun tu dan hias semula dan letak balik di tempat asal. 


Dah nampak berseri-seri ni sayang pulak nak buang.

"Dunia semua tu Ummi... buang je."

Benarlah kata orang, ada perkara yang payah untuk dilepaskan kerana hanya kita yang tahu kisah benar disebalik setiap kejadian. Takpe, kita hold dulu... suatu masa nanti kita buat semula. Gitulah.

Sekian.😌

No comments:

Jalan-jalan IKEA Cheras

Sejak balik dari UK rasa seronok pulak kalau boleh selalu berjalan (brisk walk). Oleh kerana cuaca agak panas kita cari tempat indoor pulak....