Friday 14 July 2023

Kenduri kawen dan jalan-jalan @ Putrajaya

Sejak dua menjak ini, setiap kali ada kenduri dihujung minggu kami akan sekalikan dengan melawat anak-cucu. Kata orang sekali keluar, kita habiskan pusingan dari pagi hingga kepetang. Kalau tak ada kenduri, anak-cucu pulak yang akan pulang ke rumah nenek. Dan kehidupun dua orang pencen ini akan bertambah ceria disetiap hujung minggu, bila dikelilingi anak menantu dan cucu.

Baru-baru ini kami dapat jemputan kenduri kawen dari sahabat hubby masa depa buat Master dulu. Saya pun dah lupa yang mana satu. Depa buat kenduri kawen anak yang ketiga kalau tak silap saya di Embun Resort, Putrajaya. Sebagai plus one kita follow sahaja… jumpa tuan rumah (walaupun tak kenal), senyum dan salam. Tak sempat nak bergambar dengan tuan rumah sebab depa tengah kalut melayan tetamu waktu peak hours. So kami selpi laki-bini sahaja.

Kawasan resort, seronok tengok kedamaian dalam suasana kampung.

Embun Resort @Putrajaya.

Main dish…gulai daging yang enak.

Hubby semangat berselpi. (Abaikan filter melampau itu)

Selpi lagi, tengah panaih lit lit.😅

Usai kenduri kami singgah di rumah anakanda di Putrajaya. Dan seperti biasa agenda dengan anak-cucu bila ke Putrajaya adalah lepak makan di Ayer@8 lepas tu ambik angin tepi tasik. Kali ini kami makan ala sup di MyViets sebelum ambik angin petang di tepian tasik.


Hubby dan heronya.


By pukul 6.30 petang kami tiba di rumah semula meneruskan hari-hari tua. Home sweet home.

Sekian cerita pada hari Sabtu 3 Jun 2023 yang lepas.😊

No comments:

Jalan-jalan IKEA Cheras

Sejak balik dari UK rasa seronok pulak kalau boleh selalu berjalan (brisk walk). Oleh kerana cuaca agak panas kita cari tempat indoor pulak....