Sunday 6 August 2023

Jalan-jalan KB: Sarapan @ Hotel Perdana.

Hari ni hari kedua kami di KB. Oleh kerana hubby tukar plan saat akhir (sebab nak keluar sarapan dengan member-member sekolah dulu-dulu) maka saya duduk makan sorang-sorang di cafe hotel. Tak perlu banyak bunyi, kita enjoy sahaja me-time yang datang tanpa dirancang. 

Banyak juga menu sarapan di sini yang kena dengan tekak saya. Biasanya kalau makan di hotel saya akan pilih menu yang jarang jumpa di luar. Pilihan utama haruslah porridge/bubur nasi. Berbanding dengan hotel lain porridge di Hotel Perdana KB adalah yang terbaik. Cukup rasa dengan aksesorinya.

Starter... the best ever porridge.

Untuk hari ini depa sediakan nasi kerabu, mihun goreng, roti canai, sosej dan macam-macam lagi menu yang selayaknya tapi seperti biasa saya akan ambik mana yang sesuai dengan selera sahaja. 

Main course... mihun+ayam bakar+salad dan buah.

Licin... walaupun sensorang.🤭

Desserts... nescafe tarik+butir nako+cikmek+croissont.

Alhamdulillah, done isi perut untuk hari ini. Lepas tu kita lepak kat lobi hotel, berangan sambil isi minda.

Bestnya kalau dapat swimming kat kolam renang ni... 

Dah lama tak baca paper, so harini kita browse through sahaja. Banyak pulak cerita politik sempena PRN di enam negeri kali ini.

Sekian.😊

No comments:

Open house selagi Syawal (Part 2)

“Mas, free tak harini? Jom teman Kak Zai pergi beraya.” Bila ada teman seperjuangan ajak beraya, haruslah kita terima dengan tangan terbuka....