Monday 21 August 2023

Jogging @ Taman Tasik Ampang Hilir & Tosai Bawang.

Minggu ni asyik hujan pagi dan petang maka aktiviti jogging orang pencen asyik tertunda-tunda sahaja. Tapi hari ini, walaupun pagi tadi awan mendung, kita pasang tekad untuk keluar jogging walau jam sudah menunjukkan dah hampir pukul 8.30 pagi. 

“Best jugak jogging masa mendung ni… tak panas.”

Sungguh bagai dijangka, cuaca nyaman macam kat obersi. Walaupun langit mendung, awan tebal tapi tiada hujan. Saya boleh jalan-jalan santai, lenggang kangkung sambil berangan. Pengunjung agak ramai tapi kebanyakannya adalah dalam kategori makcik dan pakcik pencen so kita just follow the flow. Kuranglah sikit semangat nak lari macam orang muda. Kita ikut sahaja gaya hidup sesuai dengan usia… padahal penyakit malas berlari tu dah mula meresap ke dalam jiwa. 😅  

Apa-apa pun, dapatlah makcik habiskan hampir 4000 steps sebelum duduk berehat menikmati suasana tenang tepi tasik. Lepas tu bolehlah cari sarapan buat ganti balik kalori yang hilang. 

Tayang kasut pulok.

Tosai bawang yang yummy.

Biasanya lepas jogging di sini kami akan cari Nasi Berlauk Kak Mah, Kampung Pandan buat sarapan. Oleh kerana depa tutup pada setiap hari Isnin maka kita cari altenatif lain sebagai ganti. Kengkonon nak kurangkan lemak, hari ini kami pekena roti tosai kedai Mamak sahaja. Saya pilih tosai bawang. Pertama kali mencuba tosai bawang, pertama kali juga melihat rupa bentuk tosai bawang ini. Okaylah…, walau depa cuma tabur bawang mentah, kena dengan selera saya. Alhamdulillah untuk rezeki hari ini.

Sekian. 😊

No comments:

Open house selagi Syawal (Part 2)

“Mas, free tak harini? Jom teman Kak Zai pergi beraya.” Bila ada teman seperjuangan ajak beraya, haruslah kita terima dengan tangan terbuka....