Friday 18 September 2020

Weekend Breakaway: Hotel Tamu, Kampung Baru part 1.

 "Ummi tidur hotel ke? Sapa teman? Gi sorang ke?" 

Seperti biasa setiap kali saya keluar rumah mesti anak-anak concern siapa nak teman. Padahal dah tahu semuanya sibuk, maknanya takde sapa pun yang boleh teman. Dan saya pun tak ada masalah nak jalan sensorang. Asalkan minyak kereta penuh, touch and go cukup, hp dan kad bank on point kita tawakkal pada Allah sahaja. 

Dan pada petang Jumaat yang mulia ini kita redah jam masuk KL. Sebenarnya tak jam mana pun sebab saya jalan menongkah arus. Dalam orang sibuk nak keluar dari bandaraya KL untuk balik rumah, kita masuk KL untuk jumpa hubby kat Hotel Tamu, Kampung Baru. Hubby dah gerak terus dari tempat kerja usai solat Jumaat tadi, terus join program hingga pukul 5:00 petang. 

Saya gerak dari Ampang lepas Asar. Awalnya google map suggest ikut AKLEH, tetiba tukar route ambik DUKE pulak. Mana-mana route pun boleh tiba ke Kampung Baru dengan selamatnya. Perjalanan dari rumah hanya 20 minit sahaja. Tapi nak cari parking pun sama lama dengan masa perjalanan. Depa sediakan parking dari tingkat 1 hingga tingkat 8. Puas saya pusing dari tingkat satu, akhirnya rezeki dapat parking di tingkat 7. Rupa-rupanya harini pihak hotel banyak buat program sebab tu ramai pengunjung dan parkir pun penuh. 

Snap gambar tempat parkir buat pedoman.

Depa bagi bilik di tingkat 17 mengadap KL Tower. So bolehlah melihat pemandangan bandaraya Kuala Lumpur secara dekat. 

Nampak selesa.
 
Sementara hubby berprogram kita isi masa dengan berangan sambil memandang saujana KL. Sekitar kawasan hotel ini dikelilingi dengan restoran dan gerai makan dan boleh sampai dengan berjalan kaki sahaja.



Sebelum hubby sambung program sebelah malam kita take a break pi cari dinner kat Kampung Baru dulu. Kami tidak bercita-cita tinggi dalam makanan. Semua menu back to basic. 

"Dah boring makan makanan hotel..." Katanya. So kita layankan saja.

Nasi kerabu for him.

Nasi campur for her.

Dinner is done.

Usai dinner kita menapak balik hotel untuk program hubby sesi malam pulak. Sementara menunggu hubby habis program kita isi masa dengan meng'update' blog dan sambung beruzlah.

Masjid Kampung Baru.

Night light dari tingkap bilik.

Siang vs malam.

Cukup untuk malam ini. Esok kita cerita lain pulak.

No comments:

Jalan-jalan IKEA Cheras

Sejak balik dari UK rasa seronok pulak kalau boleh selalu berjalan (brisk walk). Oleh kerana cuaca agak panas kita cari tempat indoor pulak....