Sunday 21 January 2024

JomRun @Putrajaya.

Kata orang, untuk mendapatkan ketenangan dalam hidup, kena kurangkan keinginan/kehendak.. Sungguh bagai dikata, sejak menghampiri usia emas ini saya dah kurangkan banyak keinginan/kehendak dalam hidup dan mula merasa ketenangan ‘as cool as cucumber’.  

“Ummi nak masuk FunRun tak? Jom… kat Putrajaya.”

Dah lama saya tak join memana run. Last, masa FunRun USIM a few years ago. Depa buat larian pada waktu malam. Seronok sebab kurang panas. FunRun kali ini diadakan di Putrajaya. Flag off pada pukul 7.30 pagi so pada pukul 7.00 pagi kami dah gerak keluar dari Hotel Zenith dan berkumpul di Dataran Wawasan.

Muka cuak takut tak dapat habiskan ‘larian’.

Pukul 7.20 pagi semua peserta dah bekumpul di garis mula. Hilang sikit rasa cuak bila melihat ada juga peserta lain geng makcik. So kita mulakan larian dengan Bismillah. Jalan slow slow dulu buat warm-up lepas tu baru kita tambah speed. Speed tak speed pun, kita banyak berlenggang kangkung sahaja sambil menikmati udara pagi yang nyaman dengan langit mendung dan hujan gerimis. 


Hubby dan anak nombor dua maintain berlari.

Alhamdulillah, walaupun hanya berjalan (laju) makcik dapat habiskan larian dalam masa yang ditetapkan. Hubby dan anak menantu (yang tiba awal) dah siap sedia menunggu di garisan penamat untuk memberi semangat. Dengan semangat waja kita melangkah gagah melepasi garisan penamat pada kiraan masa 5 minit sebelum masa penamat. Cukuplah dapat medal Finisher 5KM.

Depa bagi air mineral dan coklat vanilla.


Bangga dengan medal masing-masing.

“Lepas ni nak lari kat mana pulak?” Rasanya nak kena berehat dulu, ambik nafas dan lunjur kaki. Sementara itu kita keep on jogging manja sahaja bila-bila masa mengizinkan.

Sekian cerita pada 6hb Januari 2024, bersempena juga dengan hari lahir makcik yang dah beberapa dekad berlalu.😊

(Boleh baca cerita sebelum ini di sini.)

No comments:

Jalan-jalan IKEA Cheras

Sejak balik dari UK rasa seronok pulak kalau boleh selalu berjalan (brisk walk). Oleh kerana cuaca agak panas kita cari tempat indoor pulak....