Thursday 16 November 2023

Coffee @Gloria Jean's & Jalan-jalan Cari Laptop.

Saya jarang ke Wangsa Walk kerana memikirkan ianya adalah tempat untuk orang-orang muda. Masa anak-anak kecik dulu selalu jugak kami datang ke sana. Tapi sekarang dah banyak alternatif mall yang wujud di sekitarnya maka kami memilih mall yang lebih 'orang-pencen-friendly'. Bila hubby ajak survey komputer riba baru-baru ini, despite apa yang saya fikirkan maka Wangsa Walklah tempat utama untuk dituju. Rupa-rupanya ramai je pengunjung yang dah terlebih usia. Ada yang datang berdua (macam kami), ada yang datang bawa keluarga tapi majoritinya adalah orang-orang muda. Mungkin sebab di sini ada panggung wayang, karaoke, bowling serta banyak pilihan kedai makan. Kami singgah late lunch di JM Biryani Gam. Portionnya banyak untuk seorang, so seperti biasa, saya bungkus untuk sambung makan di rumah pulak. Lepas tu haruslah mengopi dulu sebelum meneruskan aktiviti pencarian laptop hubby. Kami lepak minum kopi di Gloria Jean's.

Americano for hubby, Caramel latte for makcik.

Done secawan.

Over coffee kita sembang pasal laptop dan sebagai isteri mithali, saya menurut sahaja semua perancangan.

“Hari ni kita survey je dulu. Nanti lain kali kita datang beli betul-betul...”  

Saya ambik gambar dan spesifikasi beberapa model yang hubby dah pilih buat shortlist. Until next time, moga Allah mudahkan.

Sekian.😊

No comments:

Open house selagi Syawal (Part 2)

“Mas, free tak harini? Jom teman Kak Zai pergi beraya.” Bila ada teman seperjuangan ajak beraya, haruslah kita terima dengan tangan terbuka....