Wednesday 18 May 2022

Mother's Day 2022: Bunga untuk Ummi dan santai @Chef Wan

 Ahad, 8 Mei 2022

"Surprise.... selamat hari ibu Ummi…” pandai budak-budak ni buat surprise untuk Ummi depa yang terchenta ini. Patut la Nina beriya ajak saya keluar jenjalan, rupa-rupanya ada orang nak deliver jambangan bunga sempena hari ibu masa saya tak ada kat rumah. 

Alhamdulillah, it was a surprise. Tanjat mak... Thank you everybody.🤩





The girls... missing puteri sulong and the princesses.💝

Selasa, 10 Mei 2022

"Jom beli barang rumah.." semangat pulak hubby ajak keluar, siap buat plan perjalanan... sarapan kat Starbuck, shopping barang dapur kat Jaya Grocer, lepas tu lunch kat restoran Chef Wan, KL East.

"Saja nak belanja makan sempena hari ibu..." Bab makan saya tak pernah tolak. Orang nak belanja kita layankan sahaja. Padahal sentiasa je hubby belanja makan tanpa mengira apa-apa occasion.


Nice menu.

Lepak naik buai jap sementara hubby buat bayaran.

Dah lama hubby berhajat nak makan-makan kat restoran Chef Wan ni tapi kalau datang masa weekend asyik fully booked. Lagipun saya tak minat sangat nak bersesak-sesak dengan ramai orang. Masih lagi cuak dengan cik kobid. So kami cuba during weekdays. Alhamdulillah, suasananya agak meyakinkan.

Pineapple asam boi, RM18... 6/10

Laksa Johor, RM32...6/10

Suasana tenang dan cantik 9/10

Alhamdulillah dah masuk 30 tahun saya dianugerahi title seorang ibu kepada lima orang anak sebagai ladang pahala untuk akhirat nanti. 

"Ummi garang..." Sungguh, saya akui komen jujur dari anak-anak ini. Saya memang garang terutama bila dalam keadaan stress mengurus rumah tangga ditambah dengan kekangan masa dan tenaga. Sentiasa sahaja saya menjalankan tanggungjawab dalam keadaan terpaksa dek kepenatan melampau. 

Saya tak pasti samada saya sudah memenuhi tanggungjawab sebagai ibu yang sebenarnya. Yang pasti bila anak-anak dah besar dan mula meninggalkan rumah saya punyai banyak masa untuk refleksi diri... banyak perkara yang saya terlepas pandang semasa menjadi ibu muda dulu-dulu. Andai bisa diputarkan masa, sungguh saya ingin kembali menjadi ibu yang lebih baik. Semoga anak-anak memaafkan kekhilafan saya. 

Tq google.

Semoga anak-anak saya dapat menyambung legasi menjadi ibu-bapa yang terbaik untuk anak-anak mereka pula. Moga Allah bantu selamanya.

No comments:

Open house selagi Syawal (Part 2)

“Mas, free tak harini? Jom teman Kak Zai pergi beraya.” Bila ada teman seperjuangan ajak beraya, haruslah kita terima dengan tangan terbuka....