Tuesday 31 March 2020

Happy Birthday Nina, dah 18 tahun dah.

Tarikh 18hb Mac tahun ni cik baby bongsu genap 18 tahun. Sehari sebelum birthdate tu cik baby dan para sahabatnya dah buat planning nak keluar ramai-ramai sambut birthday. Kebetulan pulak PM announce yang pada hari Rabu 18hb Mac 2020 marked the first day of Movement Control Order, MCO atau Perintah Kawalan Pergerakan, PKP disebabkan oleh Covid 19. Semua orang kena duduk rumah. Keluar hanya bila ada keperluan yang mendesak sahaja. Maka kelautlah segala planning yang depa dah buat. Pepandailah depa cari segala hikmah disebalik apa yang berlaku. 

Alhamdulillah Umi yang baik hati sempat berpesan kepada anak bujangku supaya beli kek sebelum PKP dikuatkuasakan. 

Simple but sweet.

Pegang kek jelah kekdahnya.

Happy 18th birthday Baby... semoga makin membesar menjadi wanita solehah.

Biasanya kami tak pernah sambut apa-apa pun berkaitan birthday. Kalau adapun setakat makan kek dan bagi hadiah. Selalunya saya biarkan anak-anak bergalak sambut birthday dengan kawan-kawan depa sahaja. Oleh kerana birthdate cik baby ni jatuh pada musim Covid 19 ni, maka kita makan-makan kat rumah sahaja.

Umi dan Ayah yang sentiasa di sisi.

Apa-apa pun mudah-mudahan semuanya membesar menjadi anak-anak yang soleh dan solehah yang boleh menjadi asbab Umi dan Ayah masuk syurga... Ameen.

PS: Kiranya, result straight A's masa SPM hari tu adalah hadiah untuk sendiri. Alhamdulillah. 

No comments:

Open house selagi Syawal (Part 2)

“Mas, free tak harini? Jom teman Kak Zai pergi beraya.” Bila ada teman seperjuangan ajak beraya, haruslah kita terima dengan tangan terbuka....