Thursday 26 March 2020

Beseri untuk kesekian kalinya: Result SPM

Mac 2020, untuk kesekian kalinya kami terbang lagi ke Negeri Indera Kayangan dengan penuh debaran. Keputusan SPM 2019 akan diumumkan pada hari Khamis, 5hb Mac 2020. So pada hari Rabu lagi kami dah sampai ke Kangar. Seperti biasa, ambik flight ke Alor Star, sewa kereta dan terus ke Kangar dan menginap di Putera Regency Hotel. Esoknya, usai sarapan terus gerak ke MRSM Beseri.

Dalam debar pun makcik boleh perabih sarapan dengan bahagianya.

Posing dulu, nak hilangkan debaran, katanya

Terasa muda dikelilingan kawan-kawan anakanda.

Program bermula seawal pukul 8:00 pagi dengan ucapan para jemputan dari institusi pengajian tinggi. Depa cerita tentang peluang yang ada selepas SPM, juga halatuju bagi pelajar yang dah komfirm minat dengan mana-mana course serta di mana nak sambung belajar. Kemudian ucapan dari wakil Pengetua sebab katanya Pengetua tidak available. Keputusan sepatutnya keluar pukul 10:00 pagi tapi lewat sejam kerana masalah teknikal menjadikan debaran makin kencang. 

Alhamdulillah penantian yang tidak sia-sia.

The proud Abang.

Tahniah baby...


Sementara menunggu puteri bongsu tu menghabiskan masa-masa terakhir bersama kawan-kawan dan para guru yang telah bertungkus lumus mendidik mereka saya bersiar-siar di Padang Besar, sambil cuci mata dan cuci poket. Lepas ni mungkin dah takde peluang nak ke Utara lagi.

Jalan yang tenang dan damai.

By pukul 5.45 petang kami tiba di Lapangan Terbang Sultan Abdul Halim Alor Star, Kedah semula. Terus check-in untuk flight pukul 6.30 petang. Flight on time dan kami selamat tiba di KLIA2 pada pukul 7.30 malam.


Kami parking kereta kat KLIA sebab pergi naik MAS. Balik terpaksa ambik flight Air Asia dan turun di KLIA2. Terpaksa beli tiket ERL ke KLIA pulak. Sepatutnya ambik tiket KLIA Express tapi terbeli tiket KLIA transit. Patut la murah je. Harga RM2.00 sorang. Bagus jugak. Boleh lepak-lepak sambil menikmati jauhnya perjalanan.

Sementara menunggu KLIA Transit, posing la apa lagi.

Kami tiba di parking KLIA hampir pukul 9 malam. Bayar RM74 untuk parking dari hari Rabu, pukul 11.00 pagi hingga hari Khamis pukul 9.00 malam. Total selama lebih kurang 34 jam. Alhamdulillah semuanya berakhir dengan baik. Umi dah boleh officially basuh tangan. The last baby in the family finally a school graduate. Dah habis SPM, dah dapat result. Lepas ni kena fikir nak sambung study kat mana pulak. Moga Allah bantu.

No comments:

Open house selagi Syawal (Part 2)

“Mas, free tak harini? Jom teman Kak Zai pergi beraya.” Bila ada teman seperjuangan ajak beraya, haruslah kita terima dengan tangan terbuka....