Sunday 3 July 2016

My little princess is now queen of his heart....

"Awat pi hospital jauh sangat? Ampang puteri kan senang...."

"Senang Iman nak jaga."

Sungguh saya lupa lagi. Puteriku dah besar panjang. Sudah punya tanggungjawab besar. Menjaga suami terchenta ketika susah dan senang. Saya sangat bersyukur. Alhamdulillah. Masa berlalu begitu cepat. Sedar tak sedar saya dah ada anak yang besar panjang.
Sebenarnya ini cerita awal tahun baru ni. Terperap dalam draf. Baru hari ni dapat peluang nak sambung cerita. Kisahnya menantuku kena operate lutut (ACL) sebab ghairah sangat main futsal tak kira siang malam. Hopefully lepas ni boleh bertahan kena rehat at least 9 bulan.
Baru sehari lepas operate lutut dah mula buat fisio.

Setelah lebih setahun berumah tangga dah mula nampak sifat tanggung jawab isteri mithali. Suami pun nampak bertanggung jawab. Itu pandangan kasar saya.  Cerita dalam rumah mereka saya tak pernah ambik port. Biar mereka cipta cerita mereka sendiri, acuan sendiri. (Moga Allah mudahkan saya. Saya adalah ibu dan ibu mertua yang baik gitu.....:) Mudah-mudahan kekal hingga ke syurga.
Budak kecik yang dah jadi bini orang.....

[What do I miss? Her cheeky little smile lepas sepahkan barang-barang rumah. Her temper tantrum kalau tak cukup tidur petang. Her clinging to my feet even masa saya tengah solat. Her echo scream masa first time kena pi tadika. Tak pernah lagi saya jumpa budak menjerit sekuat hati sebab kena pergi sekolah....]


Tabiat yang entah bila nak buang. Kat mana-mana pun nak peluk umi...

"Umi... Iman tak balik minggu ni tau. Nak kena gi rumah sana....."

Sepatutnya weekend ni kami pi buka posa kat luar. Mana tah. Tak fikir lagi. Nak makan apa pun tak tahu. Alhamdulillah dah tak yah fikir lagi. Masak je apa yang ada kat dalam peti ais tu. Tidak pun cari je lauk tunjuk kat bazaar Ramadhan.


No comments:

Ganti hose paip air (bidet spray)

Hari ini kita sambung kerja-kerja di bilik air pulak. Kebetulan hubby ajak keluar lunch di Melawati Mall, ayuhlah kita singgah beli barang d...