Thursday 15 March 2012

Jagalah ia sebelum terlambat.

Hari Selasa hari tu pi hantar Unser untuk servis. Last time servis, depa rekomen buat major servis. Bila cek tadi rupa2nya bukan setakat major servis, banyak pulak parts yang kena ganti - brake disc, brake pad, mounting belts, aircond blower, repair leakage dan lain2 tah apa2 saya pun dah tak faham. Charge kos pulak bukan main lagi. Hubby pulak suruh ambik sume parts yang original and brand new sebab takut tak compatible ngan Unser tuh. Saya pulak mana reti dengan sume benda alah pasal kereta nih. Adusss…. Dengan berat hati terpaksalah ikut je apa yang terbaik. Dah la unser tu saya yang guna. Suka hati buat macam harta sendiri. Main redah je bawa sana-sini. Hubby kata cara pemanduan saya yang buatkan keta tu hancus. Redha je lah.

Pagi tadi pak cik Toyota tu call lagi, update harga kos yang makin meningkat setiap kali dia buka engine tu. Benda kecik2 pun dia kira. Setakat ni 2 bulan gaji saya pun tak mampu nak bayar. Hubby kata demi keselamatan isteri dan anak2 terchenta dia sanggup bayar berapa saja. Heheh… kasih diterima darling! Harap2 keta tu boleh siap sebelum habis cuti sekolah.

No comments:

Jalan-jalan IKEA Cheras

Sejak balik dari UK rasa seronok pulak kalau boleh selalu berjalan (brisk walk). Oleh kerana cuaca agak panas kita cari tempat indoor pulak....