Sunday 7 July 2013

Hmm...


Dah siap basuh dapur. Dah siap mop lantai. Dah siap basuh kain dan jemur sekali. Dah siap basuh porch belakang tempat jemur kain tu. Dah pukul 5 pagi....huh? Okay, done with the exercises....Eh! nak cakap bangun awalkah? Haha..awal la kan. Rise and shine as early as 3.30 am. Nak qadha exercise yang dah lama tak sempat nak buat. Biasanya kalau hujung minggu begini saya berpagi-pagi dengan berkebun dan merumput. Tapi sejak jerebu hari tu aktiviti luaran tu terpaksa dibataskan. Sian kebun saya. Kebun...?

Minggu ni lagi sekali saya tak ada weekend. Hari Sabtu semalam ada program KAKUM sekolah. (KAKUM = karnival Kokurikulum, nama manja yang dicipta oleh mantan Ketua Jabatan Koku suatu masa dulu). Hari ni ada bengkel menjawab Matematik PMR.

Banyak lagi housechores nak kena buat untuk menyambut kedatangan Ramadhan ni. Ewah ..sibuk dengan persiapan rumah pulak. Persiapan diri? Mudah-mudahan Ramadhan kali ini lebih bermakna dari yang lepas-lepas...Hmm.

*Buat posting sebab nak break jap. Penat..Dah tua eh? Kejap lagi nak buat breakfast. Pastu nak bersiap pi bengkel....

No comments:

Jalan-jalan IKEA Cheras

Sejak balik dari UK rasa seronok pulak kalau boleh selalu berjalan (brisk walk). Oleh kerana cuaca agak panas kita cari tempat indoor pulak....