Monday 21 November 2011

Berpindah jua akhirnya

13 Oktober 2011, akhirnya saya sekeluarga selamat berpindah rumah baru secara rasmi. Alhamdulillah hajat hubby nak menghadiahkan isteri dan anak2nya suatu tempat tinggal yang lebih selesa dimakbulkan Allah. Sungguh, hubby sangat bekerja keras ke arah itu. Hubby juga a good planner. Apa2 benda yang dia nak buat, semua kena rancang dulu. Saya pun naik rimas (hihi sori) kadang2 la. Semua nak kena rancang. Saya yang jenis redah je apa yang ada selalu malas nak fikir. Leave the planning part to him and everything will go smoothly. Saya tunggu ikut je dengan sabar. Hmm part sabar tu yang selalu panas....

Banyak kenangan saya kat rumah lama tu. Manis, pahit, masam, manis semua ada. Biarlah semua tersimpan kemas dalam memori.

Dapur yang saya tinggalkan...
Saya telah menghabiskan lebih separuh masa berkeluarga saya di sini. Memasak untuk suami dan anak2 serta sesiapa saja yang sanggup menjamah masakan saya.

Sekarang saya dapat dapur yang lebih besar dan selesa. Ada bahagian basah dan bahagian kering. Sepatutnya lebih rajin masak la kan. Ada kawasan khas untuk jemur kain.

Yang jadi masalah pada saya ialah kawasan rumputnya agak luas dan dipenuhi lalang dan kemucut. Hai..bila masa la saya nak mengusahakan kawasan tu supaya mesra penghuni. Harap2 saya dapat disiplinkan diri untuk berpetang2 dengan laman yang saya idamkan tu.

No comments:

Jalan-jalan IKEA Cheras

Sejak balik dari UK rasa seronok pulak kalau boleh selalu berjalan (brisk walk). Oleh kerana cuaca agak panas kita cari tempat indoor pulak....