Saturday 26 November 2016

Mesra Ria dihujung tahun....

Berakhir sudah tugasan saya sebagai Bendahari Bilik Guru Perempuan (BGP) untuk 2016. Kami berpakat sesama guru perempuan sahaja tubuhkan ala-ala persatuan macam kelab kebajikan gitu. Khas untuk penghuni BGP tahun semasa. Tak berdaftar pun. Saja seronok-seronok sediakan platform untuk buat kebajikan sesama sendiri. Kami kumpul yuran tahunan sebanyak RM60 seorang. Cara bayaran yuran terserah kepada budi bicara memasing. Ada yang bayar terus jumlah RM60 di awal tahun. Ada yang bayar secara rutin setiap bulan. Ada yang bayar bila-bila masa ada peluang. Tak kisah lah. Yang penting di akhir tahun semua bayaran dijelaskan. Peruntukan RM60 tu kami agihkan untuk beli cenderahati hari guru, jamuan, serta cenderahati akhir tahun. Kami juga sediakan hadiah untuk guru yang baru berkahwin, guru bersalin dan hadiah kenangan untuk guru yang berpindah tempat kerja. Selain itu ada juga untuk beli minuman dan biskut untuk pantry BGP. Alhamdulillah ada dikalangan guru yang bermurah hati dan tidak lokek memberi sumbangan lebih selain yuran bulanan. AJK yang dilantik juga bermurah hati menambah dana BGP dengan menjalankan jualan secara kecil-kecilan. Masing-masing tidak lokek menghulurkan bantuan tenaga, duit dan idea untuk memastikan aktiviti BPG berjalan lancar.

Alhamdulillah dengan dana yang agak mewah kami berpeluang mengadakan jamuan akhir tahun di Restauran Nelayan @ Gombak. Kami berBuffet Steamboat & Grill pada hari Isnin, 14 November hari tu. Opening Hours dia bermula jam 4 petang. Tapi kami booking seawal jam 2.30 petang sebab nak dapatkan privasi sebelum pelanggan lain tiba. Nak bersuka-ria sesama sendiri tanpa gangguan lelaki ajnabi. Dengan harga RM28.50 satu kepala, bufet yang depa hidang agak berbaloi. Depa hidang koleksi fresh seafood (ketam, udang, sotong, lala, dan siput /kerang apa tah tak tahu nama...), koleksi bola-bola ikan, udang, sotong, dan semua benda yang depa  letak dalam yongtaufoo tu, telur ayam, telur puyuh dan bermacam-macam mee/mihun. Untuk Grill depa sediakan marinated ikan keli, daging, ayam dan kambing. Selain tu ada nasi goreng dan mee goreng, rojak buah, ais krim, buah potong, juice dan minuman teh/kopi panas. 
Meja paling mewah.

Konon nak buat tema Arab. Berangan nak ber 'Arabian Night' tapi memasing ada komitmen keluarga dan anak-anak. Tak boleh nak arab sangat sebab kami buat disiang hari.  So memasing pakai asal ada jelah. 
Best Dress
Guru-guru yang cantik jelita.
(Ada yang terpaksa pulang awal-tiada dalam gambar)
Tang mana tah yang Arabnya.....

Depa juga sediakan pentas dan mikrofon free of charge. Seronok melihat guru-guru menunjukkan bakat terpendam selama ini, Selain dari hadiah akhir tahun kami juga buat acara tukar-tukar hadiah misteri. Masing-masing bawa satu hadiah. Tiada penetapan jenis hadiah juga harga. Seikhlas hati masing-masing. Kami kumpul semua hadiah tu dan letak nombor. Lepas tu  masing-masing akan cabut nombor untuk terima hadiah. Tiada siapa tahu daripada siapa atau kepada siapa hadiah tu bertukar tangan.
Terima kasih kepada pemberi hadiah ini, saya suka.....:)


PS: Bendahari lagi untuk 2017. Hmm....



No comments:

Jalan-jalan IKEA Cheras

Sejak balik dari UK rasa seronok pulak kalau boleh selalu berjalan (brisk walk). Oleh kerana cuaca agak panas kita cari tempat indoor pulak....