Wednesday 10 October 2012

Kemucut oh kemucut bila nak habis...


Hari ni pepagi lagi saya dah mengerjakan halaman saya yang penuh kemucut tu. Sebenarnya sejak petang semalam lagi saya dah mula kerja mencabut kemucut tuh. Tapi sebab sibuk menunggu pak cik plumber tu siapkan kerja paip anak bujang saya yang asyik rosak tuh, tak cukup masa nak mengabeskan kerja saya. Sedar2 dah maghrib.
Sebenarnya dah lama saya dok tension bab kemucut nih. Dah puas dah saya minta tolong Mr Google selesaikan masalah saya tapi masih tak nampak jalan. Saya pernah tanya Pak Cik Aji nursery, tapi dia pun tak tau macamana nak basmi kemucut ni. Mungkin kena pakai racun rumpai kot. Tapi manalah ada kudrat saya nak memikul tong racun tu pulak. Nak tak nak terpaksalah saya cabut/potong kemucut tu satu persatu. Bayangkan!! Dengan keluasan tanah 20x80 kaki!!  Mampu? Redha je lah. Sekurang-kurang dapat pahala sabar. Dapat juga keluar peluh. Exercise tuh. Tak perlu susah payah nak pi jogging. Alhamdulillah di sebalik kesukaran ada hikmahnya.

No comments:

Jalan-jalan IKEA Cheras

Sejak balik dari UK rasa seronok pulak kalau boleh selalu berjalan (brisk walk). Oleh kerana cuaca agak panas kita cari tempat indoor pulak....